معرفی 3dsmax
نوشته شده توسط : رامین

سلام

یکی از دوستان در کامنت خصوصی، عنوان کرده بودند که بهتر بود قبل از انتشار فایل های آموزش 3dsmax ، در مورد خود نرم افزار هم توضیحاتی داده می شد.

خدمت دوستان عرض می کنم که چون این نرم افزار بسیار معروف و شناخته شده است، لزومی برای این امر ندیدم و از این گذشته، معرفی کامل این نرم افزار و گزینه ها و عملکرد های متنوع آن به اندازه ای مفصل است که شاید نشود در چند کامنت، حتی بصورت خلاصه، به همه ی این موارد پرداخت و بهتر است دوستانی که علاقمند هستند، به توضیحاتی که در فایل های Help بصورت مشروح ارائه شده است، رجوع کنند.

من بصورت کلی این نرم افزار را برای دوستان معرفی می کنم تا در صورت علاقمندی با شناخت اولیه، خودشان به پیگیری و کسب اطلاعات بیشتر به پردازند.

3dsmax یا به زبان خودمان، استودیوی سه بعدی ماکس، نرم افزاری است که مانند یک استودیوی فیلم سازی، تمام امکانات موردنیاز برای ساخت یک فیلم انیمیشن سه بعدی را در اختیارتان قرار می دهد. بخش های مختلفی دارد که سطوح مختلف تخصصی انیمیشن سازی را مرحله به مرحله برایتان مهیا می کند:

ساخت مدل یا کاراکتر - ایجاد رنگ و بافت موردنظر برای مدل - تعریف حرکت و جابجایی برای هر نوع مدل - ایجاد صحنه یا دکور یا لوکیشن برای حرکت مدل ها - نور پردازی صحنه ی فیلم برداری - ایجاد دوربین های مختلف و موردنیاز - ایجاد جلوه های محیطی مختلف و صدا گذاری و خلاصه بسیاری کارهای دیگر که برای ساخت یک فیلم انیمیشن سینمایی موردنیاز است، در 3dsmax بصورت بخش های مستقل تعریف شده اند.

3dsmax صرفا برای فیلم سازی کاربرد ندارد. در حال حاضر، از این نرم افزار برای طراحی صنعتی انواع مدل ها، دستگاه ها و ماکت ها استفاده می شود. در زمینه ی معماری و دکوراسیون و طراحی سه بعدی ساختمان ها و سازه ها و بنا ها نیز کاربرد بسیار گسترده دارد. برای ساخت بازی های رایانه ای، در بخش مدل سازی و کاراکتر سازی و فضا سازی، عمدتا از این نرم افزار استفاده می شود.

خلاصه،  3dsmax یعنی یک استودیوی کامل با تمام تجهیزات، برای ساخت مدل و فیلم از ابتدا تا انتها.

امیدوارم این توضیحات مختصر، برای شناخت این نرم افزار، مفید باشد.

اضافه می کنم، که برای یادگیری این نرم افزار، استفاده از کلاس های آموزش ابتدایی، می تواند برای شروع کار بسیار مفید باشد و در ادامه می توانید با استفاده از فایل های Help مرجع اصلی و تمرینات نرم افزار که همراه نرم افزار به زبان انگلیسی ارائه شده است، یا با استفاده از Help فارسی موجود، که کاملا مشابه Help اصلی تهیه شده است، اطلاعات خود را کامل کنید و به کار با نرم افزار مسلط شوید.

حتی دوستانی که علاقمند به یادگیری از طریق مطالعه هستند، می توانند بدون استفاده از کلاس های آموزش، با استفاده از سیستم Help بصورت کامل کار با نرم افزار را یاد بگیرند و با تمرین و ممارست، به مهارت کافی برسند.

فایل های Help فارسی نسخه های مختلف 3dsmax ، در وب سایت اصلی آگاه سافت ارائه شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کنید.

من در آینده نیز به انتشار فایل های آموزش جنبه های مختلف 3dsmax ادامه خواهم داد و نیز سعی خواهم کرد در کنار این کار، ویدئو های آموزشی ترجمه شده یا ساخته شده ای در این زمینه، تهیه کرده و در اختیار دوستان قرار دهم.

موفق باشید.





:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 مهر 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: